Opony To My to świetne miejsce na zakup opon. Ja tu znalazłem nowe zimówki. Jestem z nich zadowolony, bo są wytrzymałe, a cena była atrakcyjna.
Infolinia: +48 782 50 50 02 ‧ + 48 693 814 331
Wybierz producenta
MULTIHAWK 2
Z początkiem 2015 roku Firestone powiększył swoją ofertę opon letnich o model Multihawk 2. Nowocześnie zaprojektowana i wyprodukowana z innowacyjnych materiałów, jest wszechstronną oponą ze środkowego segmentu cenowego, która sprawdzi się idealnie w każdych warunkach.
Produkty marki Firestone kierowane są do młodych duchem kierowców, czerpiących przyjemność z płynnej i spokojnej jazdy, szukających niezawodnych opon o optymalnym stosunku jakości do ceny. Multihawk 2 jest idealnym rozwiązaniem dla właścicieli małych i kompaktowych samochodów, które stanowią około 40% rynku nowych samochodów w Europie.
Projektując Multihawk 2, inżynierowie Firestone skoncentrowali się na usprawnieniu trzech głównych obszarów: zużyciu paliwa, bezpieczeństwie na mokrej nawierzchni oraz bardziej płynnej i spokojnej jeździe.
Mniejsze zużycie paliwa
Multihawk 2 jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla portfela, jak i dla środowiska. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów, które sprawiają że opona jest lżejsza, ograniczono zużycie paliwa. Specjalna mieszanka gumowa o dużej zawartości krzemionki, zmniejszyła tarcie i straty energii. W rezultacie opory toczenia są o 12% mniejsze w porównaniu z poprzednią wersją Multihawk, co pozwala średnio o 2% ograniczyć zużycie paliwa.
Pełna kontrola na mokrej nawierzchni
Nowa opona Multihawk 2 charakteryzuje się lepszą przyczepnością i krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Ponadto dzięki większej objętości rowków odprowadzających wodę, nowa opona jest o 8% bardziej odporna na aquaplaning niż jej poprzedniczka.
Większy komfort, płynna i spokojna jazda
Nowy wzór bieżnika i kształt opony zapewniają większą powierzchnię styku, poprawiając przyczepność i zmniejszając hałas toczenia o 3 decybele.
Kierowcy nie powinni mieć problemów z dopasowaniem opon Multihawk 2 do swoich samochodów. Nowa opona Firestone, jest dostępna w 36 rozmiarach na obręcze od 13" do 15", pokrywając ponad 95% zapotrzebowania w segmencie małych i kompaktowych aut w Europie.
Na produktu udzielana jest gwarancja producenta: 4 lata.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Mikołaj
Opony To My to świetne miejsce na zakup opon. Ja tu znalazłem nowe zimówki. Jestem z nich zadowolony, bo są wytrzymałe, a cena była atrakcyjna.
Oliwer
Duży wybór opon przemysłowych i rolniczych. Ogumienie do ciągnika sporo kosztuje, dlatego wybieram te które długo wytrzyma. W OponyToMy mam taką pewność.
Juliusz
Szybka i tania wymiana opon. Założyli mi całoroczne w aucie i mogę teraz bezpiecznie jeździć.
Konrad
Przed sezonem wymieniłem tu opony. Jestem zadowolony z usługi. Widać, że pracownicy zakładu mają duże doświadczenie.
Wiktor
Cieszę się, że można tu naprawić opony do ciężarówki. Zakup nowych to poważny wydatek, a naprawa zawsze jest tańsza.
Mateusz
Mają opony do ciężarówek i to duży wybór. Prowadzę firmę transportową i często kupuje u nich nowe produkty. Jakość stoi na wysokim poziomi, a ceny są konkurencyjne i to mnie zachęca.
Roman
Szybki serwis opon. Wymieniałem tu 2 razy opony i zawsze szło im bardzo sprawnie. Opony zostawiałem w należącej do nich przechowalni. Przy ponownym użyciu były w idealnym stanie!
Andrzej
Kupiłem tu opony do ciągnika i przyczepy. Wyszło całkiem tanio. Kolega dobrze mi doradził żeby odwiedzić hurtownię Opony To My.
Jacek
Po kilku sezonach musiałem wymienić opony do auta i szukałem sklepu. Kolega doradził mi właśnie to miejsce i muszę przyznać, że miał rację! Duży wybór, niskie ceny i fachowe doradztwo. Czego chcieć więcej?