Pon-Pt: 9:00 - 17:00 Sb: 9:00 - 13:00
Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki.
Więcej informacji w polityce COOKIES.

Klasa Premium Promocja Bestseller Wyprzedaż

Bridgestone

TURANZA T005 XL RFT *

225/50 R17 98Y
CENA ZA SZTUKĘ

803.00

CENA ZA SZTUKĘ

669.00

CENA ZA SZTUKĘ

593.00

Turanza T005

Bridgestone Turanza T005 to flagowa opona, która zapewnia kierowcom najlepszą w swojej klasie przyczepność na mokrych nawierzchniach oraz doskonałe wyniki dotyczące oporów toczenia.

Opona Bridgestone Turanza T005 została zaprojektowana i wyprodukowana w Europie. Główne parametry opony to doskonała przyczepność, niższe opory toczenia, a także długie przebiegi. Ponadto nowy bieżnik zapewnia poczucie pełnej kontroli w trudnych sytuacjach drogowych, szczególnie w deszczowe dni.

Turanza T005 jest dostępna w ofercie od stycznia 2018 r. Bridgestone przygotował ponad 100 rozmiarów opony, by skutecznie zastąpić obecnie produkowany model T001 EVO. Wiodące marki samochodowe już wybrały opony z tej linii na pierwszy montaż.

Doskonałe osiągi na mokrej nawierzchni potwierdzone przez TÜV SÜD 

Opona Turanza T005 zapewnia kierowcom najlepszą w swojej klasie przyczepność na mokrych nawierzchniach (Etykieta UE, klasa A) oraz doskonałe wyniki dotyczące oporów toczenia (Etykieta UE, klasa B). Warto również zauważyć, że niektóre rozmiary tego modelu zakwalifikowały się do klasy A pod względem obu tych parametrów.

Najlepsze w swojej klasie trzymanie boczne oraz wyniki hamowania na mokrej nawierzchni zostały przetestowane i potwierdzone przez TÜV SÜD, jedną z najważniejszych, niezależnych instytucji testujących samochody w Europie*.

Takie osiągi stały się możliwe dzięki połączeniu konstrukcji bieżnika o specjalnie zaprojektowanym przez nich kształcie, ale także starannej selekcji wysokiej jakości materiałów. Zwarty układ lameli w blokach oraz rowków w środkowej części bieżnika pozwala na sprawne odprowadzanie wody. Opona wykorzystuje technologię mieszania komponentów gumy, która łączy opatentowany przez Bridgestone polimer (NanoPro-Tech™) z materiałem o wysokiej zawartości krzemionki. Ma to ogromny wpływ na trwałość i większą przyczepność opony, a to z kolei pomaga osiągać lepsze wyniki spalania.

Testy wewnętrzne Bridgestone potwierdzają lepsze osiągi modelu Turanza T005, który zastępuje aktualnie sprzedawaną oponę Turanza T001 EVO. Około 10 proc. wyższa trwałość nie tylko sprosta, ale także przekroczy oczekiwania kierowców. Warte podkreślenia są także znacząco lepsze wyniki dotyczące wchodzenia w zakręt na mokrej nawierzchni, hamowania na mokrej i suchej nawierzchni oraz obniżone opory toczenia.

* W porównaniu do czterech głównych konkurentów w tym segmencie: Michelin Primacy 3, Continental Premium Contact 5, Good Year Efficient Grip Performance oraz Pirelli Cinturato P7. Test przeprowadzony został przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w okresie od kwietnia do lipca 2017 na terenie ATP Papenburg, z wykorzystaniem opony o parametrach 205/55 R16 91V. Opony nabyte przez TÜV SÜD na rynku europejskim. Samochód wykorzystany podczas testów: VW Golf 7. 

Opona letnia Bridgestone Turanza T005 zwyciężyła w testach opon letnich ADAC 2019. Otrzymała najwyższe oceny sprawności na mokrych i suchych nawierzchniach. Zdobyła pierwsze miejsce w rozmiarze 185/65/R15 i tym samym wyprzedziła wszystkich konkurentów. Sukces osiągnęła także opona Firestone Roadhawk, która otrzymała najwyższą ocenę sprawności na suchych nawierzchniach i ostatecznie w rankingu zdobyła piąte miejsce. 

W teście ADAC opona Turanza T005 otrzymała łączny wynik 2.0. Określono ją jako zbalansowaną oponę letnią o najwyższej wytrzymałości na mokrych i suchych drogach. Poza pierwszym miejscem w rankingu opona Turanza T005 uzyskała również dobre noty w kategorii żywotności i zużycia paliwa, co czyni ją bezkonkurencyjnym zwycięzcą testu.

Na produktu udzielana jest gwarancja producenta: 4 lata.

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Specyfikacja produktu:
Typ
Opony samochodowe letnie
Rozmiar
225/50 R17
Bieżnik
TURANZA T005 XL RFT *
Sezon
letnie
Indeks Prędkości
Y do 300 km/h
Indeks nośności
98 do 750 kg na oponę
Rok produkcji
DOT2021
Kod towaru
9821
EPREL
Etykieta UE
b a 69 dB
Nowa etykieta UE
B B B
Gwarancja
Czas dostawy
2 dni

Zobacz opinie o naszym sklepie

Mikołaj

Opony To My to świetne miejsce na zakup opon. Ja tu znalazłem nowe zimówki. Jestem z nich zadowolony, bo są wytrzymałe, a cena była atrakcyjna.

Oliwer

Duży wybór opon przemysłowych i rolniczych. Ogumienie do ciągnika sporo kosztuje, dlatego wybieram te które długo wytrzyma. W OponyToMy mam taką pewność.

Juliusz

Szybka i tania wymiana opon. Założyli mi całoroczne w aucie i mogę teraz bezpiecznie jeździć.

Konrad

Przed sezonem wymieniłem tu opony. Jestem zadowolony z usługi. Widać, że pracownicy zakładu mają duże doświadczenie.

Wiktor

Cieszę się, że można tu naprawić opony do ciężarówki. Zakup nowych to poważny wydatek, a naprawa zawsze jest tańsza.

Mateusz

Mają opony do ciężarówek i to duży wybór. Prowadzę firmę transportową i często kupuje u nich nowe produkty. Jakość stoi na wysokim poziomi, a ceny są konkurencyjne i to mnie zachęca.

Roman

Szybki serwis opon. Wymieniałem tu 2 razy opony i zawsze szło im bardzo sprawnie. Opony zostawiałem w należącej do nich przechowalni. Przy ponownym użyciu były w idealnym stanie!

Andrzej

Kupiłem tu opony do ciągnika i przyczepy. Wyszło całkiem tanio. Kolega dobrze mi doradził żeby odwiedzić hurtownię Opony To My.

Jacek

Po kilku sezonach musiałem wymienić opony do auta i szukałem sklepu. Kolega doradził mi właśnie to miejsce i muszę przyznać, że miał rację! Duży wybór, niskie ceny i fachowe doradztwo. Czego chcieć więcej?